Manas ekoloģiskās pēdas nospiedums ir 2.1 hektāri.
Es dzīvoju tā, it kā mums būtu 1 planēta.
Pārtikas patēriņš ir tas, kas manu ekoloģisko pēdu palielina. Ikdienā liela nozīme ir tam, ka es neizmantoju personīgo transpotu, bet gan pārvietojos ar sabiedrisko transportu, vai arī izvēlos mērot ceļu kājām.
Mājokļa aspektā mīnuss ir nesiltinātā ēka, kurā atrodas dzīvoklis, kas palielina siltuma enerģijas lieku patēriņu.
sestdiena, 2012. gada 28. aprīlis
2. apņemšanās (resursu taupīšana)
Ar mērķi aprātīgi izmantot resursus - taupīt papīru un ūdeni, veicināt elektrības patēriņa samazināšanu es uzsāku jaunu nedēļu. Man ir raksturīgs nelāgs ieradums, atstāt ieslēgtu gaismu atstājot telpas, tāpēc pagāja vairākas dienas, līdz es jau sāku atcerēties par gaismas izslēģšanu un elektroenerģijas lieku netērēšanu. Sākumā nācas vairākas reizes atgriezties istabā, jo par apņemšanos atcerējos tikai pēc kāda brīža. viss gan neaprobeojās tikai ar gaismas izslēgšanu. Tika dzīvoklī nomainītas dažas spuldzes uz ekonomiskjām spuldzēm un elektroierīces neatstātas iespraustas kontaktā, kad tās netiek izmantotas.
Ar papīra patēriņu klājās grūtāk. Tā kā mājās printēšanas iespējas nav, tad ir iespējams izmantot kopētavu piedāvātos pakalpojumus un tur taupīšanas iespējas ir minimālas. Viss ko es šādā gadījumā varu darīt, ir izmantotās lapas un citus papīrus šķirot un nogādāt pārstrādei vai arī izmantoto lapu otrās puses, kuras ir neaprakstītas izmantot piezīmju veikšanai un melnrakstu rakstīšanai.
Iesākto resursu taupīšanas procesu noteikti turpināšu un centīšos mainīt savus izšķērdīgos ieradumus.
Filma "Laika jautājums"
Filma manī raisīja šādas pārdomas:
1. Cik liela loma klimata izmaiņās ir cilvēka darbībām un pieņemtajiem lēmumiem?
2. Ko es varu darīt, lai situāciju labotu, kāds var būt mans personīgais rīcības plāns?
Domājot par šo jautājumu es nonācu piešādiem secinājumiem:
1. Cik liela loma klimata izmaiņās ir cilvēka darbībām un pieņemtajiem lēmumiem?
2. Ko es varu darīt, lai situāciju labotu, kāds var būt mans personīgais rīcības plāns?
Domājot par šo jautājumu es nonācu piešādiem secinājumiem:
- Cilvēks nav tik varens, kā mēs esam iedomājušies.
- Iepriekšminētais nenozīmē visu atstāt pašplūsmā.
ceturtdiena, 2012. gada 26. aprīlis
Manas apņemšanās
- saprātīgi izmantot resursus - taupīt papīru, atkārtoti lietojot izdrukātas lapas un vienmēr apdomājot drukāšanas nepieciešamību, taupīt ūdeni, veicināt elektrības patēriņa samazināšanu;
- pārvietoties videi draudzīgi - ar kājām, velosipēdu vai sabiedrisko transportu;
- samazināt atkritumu daudzumu (PE maisiņu lietojums) - saprātīgi iepērkoties un izmantojot lietas atkārtoti,
- izglītot līdzcilvēkus par „zaļās” domāšanas īstenošanas iespējā;
- sakopt vidi;
Tiek slēgtas visas naftas ieguves platformas...
Nav iespējams precīzi pateikt, cik ilgam laikam pietiks naftas krājumu, bet, kā tas skars pasauli kopumā, ja slēgs visas naftas ieguves platformas?
Sabiedrība
Kā mainīsies mūsu industriālā sabiedrība kad naftas pietrūks? Kā mainīsies transports un viss pārējais, kam nepieciešama enerģija? Industriālās sabiedrības pamatnozares – transports, rūpniecība, pārtikas ražošana, apkure, būvniecība – ir pilnībā atkarīgas no naftas. Protams nafta nav vienīgais enerģijas avots un zaļā enerģija ir alternatīva, bet vai tā spēs aizstāt patreizējo naftas enerģijas patēriņu ir zem jautājuma zīmes.
Vide
No ekoloģiskā aspekta skatoties, videi veselīgāk būtu naftas trūkums pasaulē. Pirmkārt, samazinātos CO2 izmešu daudzums atmosfērā. Otrkārt, dzīvā daba netiks iznīcināta vai sabojāta.
Ekonomika
Augstās naftas cenas ir nopietns šķērslis ekonomikas izaugsmei un pasaules globālai ekonomikai. Augstas energoresursu cenas var kļūst par satricinājumu cēloni. Augstās energoresursu cenas ierobežo iedzīvotāju pirktspēju, kā arī draud kāpināt inflāciju.
Pastāv ilgtermiņa pasākumi, kurus īstenojot var panākt šīs ietekmes mazināšanos. Tas skar šo resursa patēriņu samazināšanu – ceļot energoefektivitāti, vairāk izmantot Latvijas vietējos energoresursus.
1. apņemšanās (plastmasas maisiņu neizmantošana)
Kā vienu no apņemšanās es izvēlējos izvairīties no plastmasas maisiņu izmantošanas, jo pirmkārt, tie netiek otrreizēji pārstrādāti, otrkārt, tie piesārņo vidi. Dodoties iepirkties es līdzi ņemu auduma maisiņu, kurš kalpo ilgam laikam un ir dabai un cilvēkam draudzīgs materiāls.
Plastmasas maisiņi ir kļuvuši par mūsu ikdienas sastāvdaļu. Mēs tos turpinām neapdomīgi lietot, aizmirstot par apkārtējo vidi. Veikalos katru produktu liekam mazākā maisiņā, tad visus iepirkumus lielākos maisiņos, kurus mājās bez ilgas domāšanas izmetam miskastē, Kas viegli nāk, viegli iet.
Šo apņemšanos nav grūti izpildīt, taču ikreiz nākas piedomāt par to, jo ieradums jau ir izveidojies un reizēm aizmirsatas par auduma maisiņa paņemšanu līdzi dodoties iepirkties.
Refleksija par 2. nodarbību
Nodarbībā dzirdētais ļāva man saprast to, ka izglītība un audzināšana ir iespēja mainīt sabiedrības domāšanu un attieksmi vēlamā virzienā, lai veicinātu pasaules attīstību. Kas tad vēl, ja ne nākamā paaudze veidos pasauli nākotnē. Jaunieši, kas šobrīd mācās skolā ir cilvēki ar potenciālu, inovatīvām idejām, spējām apveltīti, kas atbilstošā virzienā raugoties ir spējīgi uzlabot dzīves kvalitāti.
otrdiena, 2012. gada 24. aprīlis
Saturs
1) Refleksija par nodarbībās dzirdēto un darīto (NLN studenti reflektē
arī par prezentāciju saturu un e-kursā ievietoto nodarbību un metožu
izmēģināšanu).
2) 5 apņešanās ilgtspējīgas attīstības veicināšanai un refleksija par to īstenošanu.
3) Izanalizēt no visiem 3 ilgtspējīgas attīstības aspektiem situāciju: "Tiek slēgtas visas naftas ieguves platformas".
4) Savas ekoloģiskās pēdas nospiedums un refleksija par to.
5) Projekts "Iepakojuma ietekme uz vidi" un pašnovērtējums par to.
6) Ilgtspējīgas attīstības nodarbība, iekļaujot filmu "Laika jautājums" un balstoties uz izglītības ilgtspējīgai attīstībai principiem.
7) Kas ir vides ētika? Kā tā izpaužas? (piemēri no dzīves, kur parādīta ētiska rīcība pret vidi un neētiska)
8) Divu produktu dzīves cikla salīdzinājums un refleksija par to.
9) Metode "Projektu piešķiršanas komisija" un refleksija par to.
10) Nodarbības plāns, lai īstenotu izglītību ilgtspējīgai attīstībai. Jāizveido nodarbība jebkurai audistorijai jebkādā tematā, e-kursā ievietotajā formā jāapraksta un jāpamato katra darbība.
11) Cita atrasta informācija, materiālu, pamatojot, kāpēc tos ievietojāt portfolio (izmantojami praksē..., palīdz aizdomāties..., svarīgi fakti... utt.)
2) 5 apņešanās ilgtspējīgas attīstības veicināšanai un refleksija par to īstenošanu.
3) Izanalizēt no visiem 3 ilgtspējīgas attīstības aspektiem situāciju: "Tiek slēgtas visas naftas ieguves platformas".
4) Savas ekoloģiskās pēdas nospiedums un refleksija par to.
5) Projekts "Iepakojuma ietekme uz vidi" un pašnovērtējums par to.
6) Ilgtspējīgas attīstības nodarbība, iekļaujot filmu "Laika jautājums" un balstoties uz izglītības ilgtspējīgai attīstībai principiem.
7) Kas ir vides ētika? Kā tā izpaužas? (piemēri no dzīves, kur parādīta ētiska rīcība pret vidi un neētiska)
8) Divu produktu dzīves cikla salīdzinājums un refleksija par to.
9) Metode "Projektu piešķiršanas komisija" un refleksija par to.
10) Nodarbības plāns, lai īstenotu izglītību ilgtspējīgai attīstībai. Jāizveido nodarbība jebkurai audistorijai jebkādā tematā, e-kursā ievietotajā formā jāapraksta un jāpamato katra darbība.
11) Cita atrasta informācija, materiālu, pamatojot, kāpēc tos ievietojāt portfolio (izmantojami praksē..., palīdz aizdomāties..., svarīgi fakti... utt.)
Abonēt:
Ziņas (Atom)