Pēdējā lekcijā, kursa Izglītība ilgtspējīgai attīstībai ietvaros, grupas prezentēja savas nodarbības, kuras veidotas balstoties uz izglītība ilgtspējīgai attīstībai kritērijiem.
Nodarbību tēmas bija šādas:
- Tekstila pārstrāde;
- Vides Ķīmija;
- Kosmētikas pagatavošana mājas apstākļos;
- Klimata izmaiņas un cilvēks;
Pēc dzirdētā, darītā un redzētā šajās nodarbībās, analizējot šīs nodarbības, nonācu pie šādiem secinājumiem:
- Nodarbības sniedz iespēju iegūt jaunu informāciju, papildināt savas zināšanas, pievēršot uzmanību jauniem ilgtspējīgas attīstības aspektiem.
- Dalībniekiem bija piedāvāta iespēja būt aktīviem mācību procesa dalībniekiem, tādā veidā attīstot dažādas prasmes un spējas, piem. ģenerējot jaunas idejas, meklējot problēmu risinājuma iespējas, mēģinot saskatīt perspektīvas nākotnē, argunentējot savu viedokli un nostāju, analizējot piedāvāto informāciju.
- Pati priekš sevis es ieguvu to, ka uzzināju, kā daudz un dažādos veidos iespējams izmantot tekstila izstrādājumus atkārtoti, ieguvu jaunas idejas par to, kā pārtiku iespējams otreizēji lietot, koncentrēju uzmanību tam, lai izdomātu projektu, kuru iespējams īstenot skolā un, kas ir saistīts ar dabiskajiem ārstniecības līdzekļiem.
- Ar šo nodarbību palīdzību man bija iespēja darboties radoši, piedāvāt savas idejas citiem, plānot, aktīvi darboties, dalīties savā pieredzē.
Spriežot par iespējamiem uzlabojumiem un papildinājumiem, manu uzmanību pievērsa lekcijā izskanējusī doma par to, ka vairāk jāaizdomajas par to, lai nodarbībās izrunātais, darītais un redzētais tiktu īstenots arī izejot no klases telpas, lai ieguldītais darbs, laiks un enerģija neaprobežojas tikai ar sarunām par dažādām tēmām, problēmām un aktualitātēm. Lai arī bieži vien mēs varam pateikt to, kas būtu jādara, lai situāciju vai problēmu atrisinātu, tad beigās realizācija ir diez gan reta parādība.
Mans uzskats ir, ka, lai pēc šādām nodarbībām būtu sasniegts pilnīgs rezultāts, nepieciešams runāt tieši un situāciju attiecināt katram pašam uz sevi. Abstrakta spriešana par tēmu arī aprobežojas ar spriedumiem. Taču, ja katrs individuāli spēj saskatīt un saprast to, kas viņam ir jādara, tad pastāv lielāka iespēja, ka nodarbības rezultāts sniegs ieguldījumu nākotnē.